De opkomst van social media veranderde de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen en kopen en evalueren. Ook kunnen uitingen op social media grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te kunnen implementeren. Het nieuwe boek Social Media Management reikt studenten de kennis en vaardigheden aan om succesvolle plannen te ontwikkelen voor bedrijven.
Waarom kiezen voor Social Media Management?
-Het eerste studieboek over social media dat vanuit commercieel perspectief de hele klantreis behandelt;
-geschreven door experts uit het werkveld en gebaseerd op wetenschappelijke literatuur;
-onder redactie van de auteurs van Basisboek online marketing.
Social Media Management gaat in op de volgende vraagstukken: Hoe kunnen organisaties social media zo inzetten dat bezoekers graag met en over hen communiceren? En hoe kan van daaruit een relatie worden opgebouwd waar zowel de klant als de organisatie tevreden mee is? Hoe kunnen organisaties het gedrag in de koop- en gebruiksfase via social media beïnvloeden? De student leert de rol van social media te analyseren in de verschillende fasen van de klantreis en om te zetten naar effectieve strategieën voor bedrijven.
Het boek besteedt ook aandacht aan mogelijke aanpassingen binnen organisaties om succesvol invulling te kunnen geven aan een social media strategie. De theorie wordt met vele actuele cases steeds helder vertaald naar de praktijk. De sterke didactiek, wetenschappelijke basis en duidelijke koppeling tussen de leerdoelen en de oefenvragen maken dit een goed doortimmerd studieboek. Social Media Management richt zich op studenten aan hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar is ook zeer geschikt voor de domeinen management en ondernemerschap.
https://www.managementboek.nl/boek/9789001880040/social-media-management-marjolein-visser
Delen is vermenigvuldigen!