Gebruikersondersteuning voor ICT-support (niveau 2 en 3)
februari 26, 2021Dit boek is bedoeld voor de opleidingen ICT Support (niveau 2 en 3). De studenten uit deze doelgroep zullen in hun toekomstige beroep voornamelijk uitvoerend bezig zijn. Dat is een reden om de studiestof waar mogelijk ook praktisch aan te bieden. Een andere reden voor deze praktische benadering is het type student. Generaliserend kunnen we stellen dat deze studenten doeners zijn. Zij hebben geen behoefte aan veel tekst en ondersteunende theorie. Zij willen leren door te doen. Daardoor krijgen ze inzicht in de aard van de werkzaamheden en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. En dat is wat we willen bereiken. In dit boek komen dan ook veel praktisch uitvoerbare opdrachten voor. De meeste handelingen zijn dusdanig beschreven en afgebeeld dat de student stap voor stap het proces kan volgen. De bedoeling is dat de student zelf een virusscanner installeert, configureert en op effectieve werking controleert. Back-ups kan de student aan de hand van dit boek ook zelf maken en restoren. Storingsformulieren worden ingevuld en verwerkt in TOPdesk. Componenten worden beschreven, afgebeeld en bij voorkeur door de student in een pc ingebouwd. Derde druk Deze derde druk is beter afgestemd op de TOPdesk-omgeving die voor de student beschikbaar is via de website van Stichting Praktijkleren.
https://www.studers.nl/p/9789057523847/gebruikersondersteuning-voor-ict-support